Subsidies voor personele zaken nu beschikbaar

Het is maart 2021 en de eerste subsidietrajecten voor personele zaken van dit jaar lopen al! Dankzij deze subsidies kunnen ondernemers werken aan een gezonde toekomst van hun personeel en organisatie. De eerste aanvraagtijdvakken zijn geopend en ook bij Personele Zaken helpen we al verscheidene ondernemers bij het indienen van hun projecten. Vandaag, 2 maart, opende bijvoorbeeld het tijdvak voor de SLIM-regeling, een subsidie voor initiatieven gericht op leren en ontwikkelen. Geen subsidiemogelijkheden missen? Wij houden ze je op de hoogte. Om te starten met onderstaand overzicht van passende nationale en regionale subsidies voor de komende tijd. Vragen? Laat het ons gerust weten!


Onze tip in coronatijd: denk verder dan de beschikbare coronasubsidies voor bedrijven. Trek ook alvast een plan voor hoe je na de crisis verder wilt met je organisatie en hoe je je hierop voor kunt bereiden. Juist nu, in rare en onzekere tijden, is het goed om te investeren in de ontwikkeling van jouw organisatie en medewerkers! 

 

SLIM-regeling 2021

Subsidie voor initiatieven gericht op leren en ontwikkelen. Het aanvragen van deze subsidie kan gedurende de hele maand maart. We helpen je graag met de aanvraag of advies.


In het kort:

• Subsidie voor het in kaart brengen van de scholingsbehoefte

• Subsidie voor opleidings- en ontwikkelingsplannen

• Subsidie voor het oprichten van een bedrijfsschool

  

Aanvraagtijdvakken:

• Tussen 2 en 31 maart en tussen 1 en 30 september: voor individuele mkb-werkgevers. 

• Tussen 1 en 30 juni: voor samenwerkingsverbanden en grootbedrijven (in de landbouw-, horeca- en recreatiesector).


Meer informatie over de SLIM-subsidie vind je hier

 

ESF subsidie voor duurzame inzetbaarheid

Je bent wellicht al bekend met de ESF-subsidie: van 2014-2020 was deze subsidie in te zetten voor een adviseur op het gebied van duurzame inzetbaarheid. Deze subsidie zou vanaf 2021 worden vervangen door ESF+, die onder nieuwe voorwaarden tot aan 2027 beschikbaar zal zijn. Deze subsidie dient ter ondersteuning van kwetsbare werkenden en werkzoekenden.


Inmiddels is bekend dat de ESF+ subsidie wordt uitgesteld naar 2022. Vanwege de coronacrisis wordt eerst de huidige ESF-regeling uitgebreid. Zo worden door de inzet van de herstelfondsmiddelen van REACT-EU bedrijven ondersteund in coronatijd.


Hoe beide regelingen er precies uit gaan zien is nog niet bekend. Wij volgen het op de voet! 

 

Voucherregeling thuiswerkplannen (Overijssel)

De voucherregeling thuiswerkplannen is een subsidie voor werkgevers voor het inhuren van een externe adviseur die een thuiswerkplan opstelt voor na de coronacrisis. Het doel is om werknemers een deel van hun werktijd structureel te laten thuiswerken en tegelijk te zorgen voor een goede spreiding van mobiliteit.

 

Meer informatie over de subsidie Voucherregeling thuiswerkplannen vind je hier

 

Jongeren in het mkb (Overijssel)

De provincie Overijssel stelt een subsidie beschikbaar om jongeren te behouden voor de regionale en provinciale economie en om meer jongeren, die praktisch en theoretisch zijn opgeleid, aan te trekken.

 

Je kunt de subsidie inzetten voor de volgende activiteiten:

 

• Het in dienst nemen van een starter op de arbeidsmarkt*

• De interne begeleiding van een stagiair** en/of BBL’er***

 

*Een starter op de arbeidsmarkt is tussen de 16 en 27 jaar oud, heeft een diploma behaald aan een instelling voor hoger onderwijs (hbo/wo) en hij/zij en heeft de opleiding in het voltijdsonderwijs op of na 1 maart 2020 voltooid.

**Een stagiair loopt in het kader van een mbo-opleiding stage bij een mkb.

***Een BBL’er volgt de Beroeps Begeleidende Leerweg en werkt minimaal drie dagen per week bij een mkb en gaat minimaal één dag per week naar school.


De kunst van een succesvolle subsidieaanvraag

Er worden doorlopend subsidiemogelijkheden aangeboden, aanvraagtijdvakken bekend gemaakt en aanvraagvoorwaarden gepubliceerd. Zorg dat je er op tijd bij bent en aan de juiste voorwaarden voldoet. Wij houden alle subsidiemogelijkheden nauwlettend in de gaten en kunnen je helpen bij de aanvraag, ondersteunen bij de administratieve afhandeling en het project voor je uitvoeren. Interesse of vragen? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op!


Bel of mail: 

Sandra Engelbertink telefoon: 06-21344178 of mail: sandra@personele-zaken.nl

Onze selectie van praktijkverhalen

Praktijkverhalen